Písemné vyjádření Technických služeb Zlín k úklidu sněhu v místní části Lužkovice
Vážení občané Lužkovic, Technické služby Zlín písemně zareagovaly na náš článek s názvem " Úklid komunikací vlastními silami, http://www.luzkovice.cz/clanek.php?id=569", který byl zveřejněn 4.3. 2009 na našem webu. Níže se můžete seznámit s jejich písemným vyjádřením...
From: Štefek Jiří Vyjádření k článku pana
E.Babíka, zveřejněném na http://luzkovice.cz/clanek.php?id=569 Společnost Technické
služby Zlín s.r.o. zajišťuje zimní údržbu komunikací na základě Operačního
plánu zimní údržby ( dále jen OPZU). Tento dokument přesně definuje časové
limity zahájení prací pro zmírńování závad ve sjízdnosti a schůdnosti
komunikací. Část komunikací místní části Lůžkovice, jejichž sjízdnost je
předmětem kritického článku, je zahrnuta ve III. pořadí OPZU. Jedná se o
tyto dotčené místní komunikace: Rovinka, Sádek, Bařinka, Zádědina, Zahrady.
Pro upřesnění výkladu pojmu III.pořadí vkládáme přesnou citaci OPZU pro
rok 2008-2009: Lhůty pro zmírňování závad ve sjízdnosti a
schůdnosti na místních komunikacích jsou stanoveny pro I. pořadí důležitosti MK do 4
hodin, pro II. pořadí důležitosti do 12
hodin a pro III. pořadí důležitosti až po
ošetření komunikací I. a II. pořadí, nejpozději však do 48
hodin (§ 46 vyhl. č. 104/97 Sb.) a to od výjezdu posypových a jiných
mechanizmů. Z výše uvedeného vyplývá, že mechanizmy pro údržbu komunikací se na uvedené
komunikace dostanou s časovou prodlevou, která v extrémním případě může činit
až 48 hodin. Vzhledem k tomu, že uvedené komunikace leží na rovině,
jsou při organizaci prací osádek zařazeny až na úplný závěr, neboť vždy je
dávána přednost údržbě kopcovitých a nebezpečných úseků komunikací. Toto
bohužel může budit dojem, že lokalita není udržována. Zimní údržbu místní části
Lužkovice zajišťuje naše společnost jak vlastní technikou ( Silniční sypač s
nástavbou 8 t inert-sůl-solanka a malý silniční sypač s nástavbou 2t
inert-sůl-solanka ), tak subdodavatelsky. Vlastní mechanizmy jsou vybaveny
sledovacím zařízením GPS. Výstupní data ve formě mapového podkladu jsou
součástí této zprávy. Vzhledem k tomu, že v inkriminované části Lužkovic
provádí prohrnutí komunikací subdodavatelská společnost, nejsme schopni doložit
graficky průjezd údržbové techniky subdodavatele prací. V průběhu zimního
období leden-únor 2009 nebyla dispečery zimní údržby zaznamenána jediná
stížnost na sjízdost nebo schůdnost v dané lokalitě. Odvoz komunálního
odpadu i tříděného odpadu probíhal bez problémů a z vlastní zkušenosti víme, že
svozová technika ( vozidla o celkové hmotnosti 30 tun) je dostatečným
testerem stavu komunikací, neboť tyto vozidla mají obrovský problém s
pohybem při špatné sjízdnosti komunikací. Dále je v článku oceněna údržba chodníku kolem Dřevnice. Rádi bychom si
ocenění, které bylo věnováno Povodí Moravy připsali na vrub naší společnosti,
neboť údržbu uvedeného chodníku provádí naše společnost. ( viz výpis GPS
). Všechny výše uvedené argumenty samozřejmě nelze brát jako neprůstřelné
alibi. Jsme si vědomi rezerv a nedostatků, které v naší práci stále
nacházíme. Důraz na zkvalitňování naší práce je jednou z
priorit společnosti. V důsledku tedy bereme tuto kritiku jako
motivační, s návazností na rozbor stížností a jejich eliminaci v budoucích
obdobích. Za případné způsobené problémy v zimním období se omlouváme. Balajka Jiří dispečink TS
Zlín Zveřejněno 18.03.2009 v 07:42.
|